2010. január 15., péntek

"CVÁJTÁKT-MOTÓREN" :-D


" 4ász...az új Trabant 601-gyel...kényelmes 4 felnőttnek...sok hely a csomag(ok)nak...
..fordulékony...gyors...kitartó/tartós és robusztus (felépítésű)...AZ ÖN MEGBÍZHATÓ KISÉRŐJE...az új Trabant 601..."

Hasonló stílusú,szintén kb 1960as évek (vagy 1970es)...:


"Itt van Ő (himnemben,mert der Wagen, der Wartburg ;-) )...125 kilométer (per óra végsebesség)...kitűnő/kitüntetett futómű (szó szerint "utcamű")...az új Wartburg 1000es.../ez tényleg régi,így csak alig pár évig hívták, a púposról való átváltás után 1960valahányban/...egy igazi/valódi ötüléses (gondolom tapasztalták a Fiat 850es "hivatalosan 5személyes"ségét előtte meg hasonlóakat)..csomagtér 57 focilabdának...(!!!)...legmodernebb (!!!!) karosszériaforma...az új Wartburg 1000es, a Wartburg-városból, Eisenach-ból"...
(csak jelzem,hogy az importált karosszéria-acéllemez mennyiségének csökkentése miatt adták ki az ukázt ugyanannak a tervezőnek,aki az NDKban az 1957ben /nyugaton/ világszintű dijat nyert "púpos"Wartburg karosszériát is tervezte,hogy egy ennél kisebb lemezigényűt..és azt szögletes,lapossal lehetett spórolni...és ez a forma kisebb változatásokkal,1963tól avgy 66tól (még utánanézek)1991/1992ig (utolsó 4ütemű Wartburg legyártása) lényegében nagyrészt változatlan maradt..csak 1988tól alatta egy nagyon újraterevezett kocsi volt...más futómű, és megvett morotgyár-gépsorral IFAmotorként gyártot 4ütemű 1es VWGolf-motor,1,3literes lett alatta..a 4ütemű Trabantnak meg 1es VWPolo -motor 1,1es) )

Kétfajta 1000esnek hívott Wartburg az 1960as években:
Egyik a "kiskerekű púpos", a 312es, a másik meg a 353-szögletes karosszériás..brutálhosszú lenne leforditani,de ha javul a szemem,elvégzem,és beszerkesztem:

(Vannak ilyenek benne,hogy "A Wartburg-városból,Eisenach-ból,ahol 70éves járműgyártási hagyomány él már"...akkoriban NDK-ban úgy is hívták a városokat,ilyen eposzi állandó-jelzőkkel,hogy "Luther-város Wittenberg" és stb..akkor volt "Trabant-város Zwickau" is?)

Itt meg a "nagykerekű", a púpos 311es Wartburg tesztje..ennek még keményebb volt a rugózása és nagyobbak a kerekei és fordulóköre...nem ringatózott annyira,mint a későbbiek,1990es években tinik pl úgy karamboloztak egy 353asal,hogy 50el hirtelen előztek...és min 4en ültek benne...remélem nem a Szfvár-i "halálkanyar"ban ami akkor még 4sávos volt az aszfaltjavitással való spórolás korszaka előtt...ami a Vasútállomás Prohászka útját,majd Béke terét összeköti a Mártírok útja-val 8ami azért lett nagyrészt arcpiritó módon majdnem végig 2sávos,mert mint a Várkörútnál és Királysornál,a hatalmas sóherség játszott szerepet...:"ha már megjavítani nincs pé'z akkor a szélső beomló részt elkeríttetem parkolónak,leállósávnak,mindegy hogy még jobban feltorlódik a forgalom...hiába teszek drágáér' terelőszigeteket a javitás helyett"-szemlélet az önqrmányzatban... :

"Wartburg 311: A KELET MErcedes-e" (valójában egy,a zsidók által háttérből kezdeményezett 2.világháború csúfos vége óta keletre szakadt/CCCP-megszállt BMWgyárból lett)

De mivel nekem egy EPR-*** rendszámú "KékVillám" 601S-Trabant "limuzin"om volt,ezért:


"Hogyan ÉPÜL a TRabant" (írták volna made-nek,készül-nek)

Ez csak azért biztonmságos 50km/h-ig forntális ütközésnél ( a későiek,amelyekbe van már fejtámla is beépitve,mert az enyémnnek marha kicsi gyári ülése volt magasságra,mint sok más 100-200ezer DBnak itthon),mert...puha anyagból van,kevés a fém :-D meg volt kezdetleges biztonsági tervezés is gondolom...de aki magyar ember meghalt 1990-2000valahányban egy rohadt kúrmánytag AUDIjával való országúti ütközés után /akjkor már 2002után lehetett,zsidókúrmánytag lehetett/,azt OLDALRÓL találták el a keskeny Trabantjában...szóval itt egy hivatalosnak tűnő késői ütközésteszt..természetesen belassítva:


Itt meg egy, a 601S-nél 10kg-mal nehezebb Tramp "terepTrabant" reklámja..itthon alig pár db létezett, a 4üteműből mweg 1 vagy 2 db,NDKban sokkal több:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése